Zależy Ci na współpracy z kadrą doświadczonych informatyków? Na pewno rozważasz outsourcing IT dla firm. To dobre rozwiązanie, dzięki któremu wszystkie urządzenia w Twoim biurze znajdą się pod profesjonalną opieką. Zanim jednak podpiszesz umowę na obsługę informatyczną, zwróć uwagę na kilka kwestii. Podpowiadamy, co wpływa na jakość współpracy z zespołem od outsourcingu i informujemy, jaki jest koszt administracji technologicznej w Warszawie.
Zanim zdecydujesz się na outsourcing IT
Zarządzanie systemem IT to spore wyzwanie, dlatego warto powierzyć je specjalistom. Zewnętrzna obsługa informatyczna firm często jest bardziej opłacalna od samodzielnego tworzenia kadry informatyków. Do jej zalet należą:
- mniej formalności i brak ryzyka związanego z zatrudnieniem niekompetentnej osoby,
- niższe koszty zarządzania technologią,
- szybsze usuwanie awarii w biurze,
- możliwość korzystania z najnowszych rozwiązań i zabezpieczeń.
Profesjonalny outsourcing daje dostęp do specjalistów z różnych dziedzin praktycznie przez całą dobę. W każdej chwili możesz skontaktować się z ekspertami od sieci VPN i serwerowni, oprogramowania biznesowego i szyfrowania danych. Informatycy podejmą się też konfiguracji i naprawy sprzętów, takich jak drukarki, faksy i urządzenia mobilne. Przed podpisaniem umowy z wykonawcą warto jednak dowiedzieć się więcej na temat warunków planowanej współpracy i dobrze się do niej przygotować. Jak to zrobić?
Określ potrzeby swojej firmy
Pamiętaj, że każdy przedsiębiorca ma inne potrzeby. Opieka informatyczna firm może mieć różnorodny zakres. Osoby prowadzące niewielki biznes często decydują się na doraźne wsparcie, pomoc w rozwiązywaniu problemów technicznych i wstępnej konfiguracji sieci oraz sprzętów. Właściciele dużych przedsiębiorstw wymagają szerszego podejścia do obsługi IT. Jeżeli od dawna nie monitorowałeś efektywności wdrożonych technologii, może być konieczna ich modernizacja. Zapoznaj się z wariantami outsourcingu. Przeważnie dzieli się go na pakiety obejmujące różne usługi. Koszt uzależniony jest od stopnia zaawansowania sieci, liczby sprzętów i zaangażowanych w zarządzanie nimi specjalistów.
Poznaj sposoby rozwiązywania usterek informatycznych
Przy wyborze firmy do opieki informatycznej zwróć uwagę na wdrażane przez nią metody rozwiązywania problemów. W naszej ofercie znajduje się między innymi service desk, czyli oprogramowanie służące do szybkiego diagnozowania i naprawiania awarii. Dzięki niemu informatycy mogą zdalnie usuwać usterki. Niezbędne jest także wsparcie telefonicznie. Kontaktując się z pracownikiem odpowiedzialnym za outsourcing, uzyskuje się instrukcję, jak krok po kroku postępować w przypadku nieprawidłowości działania sprzętu lub po prostu braku umiejętności jego obsługi. Kontakt powinien być natychmiastowy, by Twoja firma w wyniku awarii nie była narażona na straty i opóźnienia.
Bądź otwarty na sugestie zespołu IT
Nawet najlepszy zespół informatyczny potrzebuje Twojego wsparcia. Jeśli zależy Ci na sprawnym działaniu sprzętów i bezpiecznym przepływie danych, przestrzegaj zaleceń specjalistów. W ramach opieki IT możesz liczyć na doradztwo techniczne i konfigurację wszystkich urządzeń. Wiele zależy jednak od sposobu ich codziennego użytkowania. Bądź otwarty na sugestie informatyków. Technologie nieustannie się zmieniają, metody ataków hakerów ewoluują. Należy regularnie dostosowywać się do zmieniającej się rzeczywistości, na przykład przez naukę obsługi nowego oprogramowania i wymianę starego sprzętu na nowy. To kwestia bezpieczeństwa danych firmy i unikania awarii wynikających z przestarzałych rozwiązań technologicznych.
Outsourcing informatyczny dla firm
Dzięki profesjonalnemu outsourcingowi IT Twoja firma może wiele zyskać. Wystarczy, że dobrze określisz swoje potrzeby, wybierzesz odpowiedniego usługodawcę i będziesz przestrzegać zaleceń ekspertów. Zapoznaj się z naszą ofertą i postaw na opiekę informatyczną z szybkim rozwiązywaniem problemów technicznych. Zapewniamy szeroki zakres usług dla przedsiębiorców z Warszawy i okolic.